top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdeep blue

איך לבחור סוג גלשן מתאים?

בעידן בו קיימת חשיבות רבה לשמירה על שגרת כושר בריאה, רבים מחפשים את הספורט המהנה ביותר להתמיד בו. גלישת גלים נחשבת לספורט מאתגר ומהנה ובו זמנית. באמצעות גלישה מקצועית ניתן לשפר את הכושר הגופני להגדיל את הגמישות ולתמוך ביציבה.

בכדי לגלוש בים חייבים להצטייד בגלשן מתאים ולעבור קורס גלישה. כל מתלמד חייב לשלוט בגלשן בצורה נכונה ולתרגל את הטכניקה עם מדריך מנוסה. בנוסף, חשוב לבחור גלשן גלים המתאים לרמה האישית וליכולות. נבחן בהמשך את סוגי הגלשנים הקיימים ומהם הדברים אליהם חשוב לשים לב בבחירת גלשן.


מהם חלקי הגלשן שחשוב להכיר?


לפני שמתחילים לגלוש חייבים להכיר היטב את כל החלקים של הגלשן. מרבית הגלשנים מגיעים בצורה אליפטית באורך של 2-3.5 מטרים. בחלקו הקדמי של הגלשן נמצא החרטום הבנוי בצורה קעורה. החרטום מאפשר לגולש לשמור על האיזון כשהוא מציץ מחוץ למים. חלקו האחורי של הגלשן הוא הזנב. בחלק זה הצורה משתנה בהתאם לסוג הגלשן. ישנו זנב עגול, קטום ואפילו בעל צורה טרפזית. בין שני החלקים מחבר המשטח העליון הקרוי דק, עליו עומד הגלשן בעת הגלישה. מתחתיו נמצא המשטח התחתון שנוגע במים ומאפשר לגלשן לנוע קדימה. ישנם שינויים קלים של החלק התחתון הבאים לידי ביטוי בסוגי הגלשנים השונים. בנוסף יש את החרבות, הן מאפשרות לגלשן להחליק על פני המים. אלו חלקי הגלשן העיקריים הקיימים, ישנן תוספות שיכולות להגיע עם הדגמים השונים.


סוגי גלשנים

איזה סוגי גלשנים יש?


גלשן גדול יאפשר לגלשנים מתחילים לחתור בצורה בטוחה ויציבה יותר. גלשן קטן יתאים למיומנים שיודעים לשלוט בתנועה. בכל קטגוריה יש מבחר סוגי גלשנים שחשוב להכיר.



גלשן לונג בורד- גלשן ארוך וקלאסי המגיע באורך של כ 3 מטרים. אף הוא יכול להתאים למתחילים ומתקדמים יותר.

גלשן שורט בורד- קצר באורכו ומתאים בעיקר למתקדמים השולטים בתנועה. לא מתאים ללמידה כיוון שהוא דורש ניסיון. הגלשן מגיע בווריאציות שונות וניתן להתאמה על פי גובה הגלים.

גלשן פיש- גלשן פופולארי במיוחד. הוא קצר עבה ורחב המתאים אף לתנאי מים שטוחים.

גלשן פאן בורד - מדובר בגלשן האידיאלי הוא יכול להתאים למתחילים אך גם למתקדמים. אך יש לקחת בחשבון את מחירו הגבוה.


איך לבחור סוג גלשן מתאים?


ללמוד גלישה זו ללא ספק חוויה, אך כדי שהיא תהיה מוצלחת יש לבצע התאמה של הגלשן לרמתו של המתלמד. מי שיבחר גלשן שאינו מתאים יכול למצוא את עצמו מאבד שליטה פעם אחר פעם. דבר שיכול לייאש ולגרום אפילו לפרישה. לכן עוד בשלב המקדים ללמידה, מומלץ להתייעץ עם מדריך גלישה שיסייע בבחירת הגלשן הנכון. מה גם שמדובר בהוצאה כספית משמעותית ויש להתייחס לבחירת הגלשן בצורה רצינית ושקולה.

בכל מקרה בו בוחרים גלשן לוקחים בחשבון את המשקל של הגולש מול נפח הגלשן. נפח הגלשן מחושב כשטח הכולל כפול העובי ומוצג בליטרים. ישנה טבלת משקל וגובה באמצעותה ניתן להתאים את הגלשן לפי המאפיינים האישיים. מי שבוחר בגלשן בנפח גבוה יחסית למשקלו יהיה בדרך כלל בשלב התחלתי. הדבר יאפשר לו שמירה על איזון ותפיסה נכונה של הגלים בלי לאבד שליטה. המתקדמים יותר יוכלו לאתגר את עצמם באמצעות גלשן בעל נפח נמוך ביחס למשקלם. כאן נדרשת מיומנות ושליטה מדויקת וכדי להגיע למהירות גלישה גבוהה יידרש מאמץ רב יותר.


כיצד מומלץ לטפל בגלשן?


לאחר הרכישה חשוב לשמור על הגלשן בצורה נכונה על מנת שהוא לא ישתפשף או יפצע. דבר שעלול לפגוע ביכולת הגלישה המקצועית. לכן חשוב להקפיד על כללים בסיסיים כמו אכסון הגלשן בצורה בטוחה ויציבה, שמירה על קיבוע לגג הרכב בעת הנסיעה וריפוד הגלשן בבד למניעת חיכוך עם גג הרכב או פגיעה בזמן הנשיאה עד לחוף. התחזוקה כוללת גם שמירה על ניקיון הגלשן, שכן מים מלוחים ושהיה בחום קיצוני יכולים לפגום בציפוי וברכיבים השונים.


מדוע מומלץ לקנות גלשן ב-DeepBlue?


גולשי גלים נבדלים זה ביכולות במיומנויות וברמה המקצועית. בנוסף, יש להתייחס לנתוני הגוף, משקל גובה וגמישות. כל אלו נדרשים כדי לבצע התאמה מקסימלית של הגלשן שיאפשר למידה והתמדה. את הגלשנים ניתן להשיג במגוון צורות גדלים ונפחים. מעבר לכך ניתן לבחור עיצוב מעניין בצבעים שונים שהופכים את החוויה למשודרגת.

באתר של דיפ בלו DeepBlue, ניתן למצוא גלשני סופט מעוצבים למתחילים ולאוהבי גלישה קלה ויציבה לצד סרף סקייט וגלשנים חצי קשיחים, גלשני מעבר, למקצוענים ולאלו שמתקדמים לשלב הבא. כך שכל אחד יכול למצוא את הגלשן המתאים עבורו. בנוסף, באתר אפשר למצוא ציוד מקצועי משלים לגלישה. כדוגמת ליש עמיד וחזק במגוון אורכים סט חרבות לכל סוגי הגלשנים ועוד.

144 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page